torsdag 3 februari 2011

Jag börjar här...

Hej!

Jag heter Jenny. Inte Jenny med -ie på slutet, utan Jenny med en helt vanlig stavning. Sådär standard.
Jag är nog väldigt standard. 25 år, 1.70 lång och 72 kg tung, eller lätt om man så önskar. Brunt axellångt hår och gröna ögon. Väldigt standard som sagt.

Jag har ett tydligt mål med min blogg. Jag tänker skriva om en resa, som den som vill får följa med på. Jag skriver om den för min egen skull men också för att inspirera, visa väg och om att hitta rätt väg då man går fel. De gånger jag inte lyckas med detta så hoppas jag ändå att det kan vara skönt att få läsa och känna igen sig i någon annan, för som jag tidigare skrev så är jag ganska standard och tyvärr kanske så även mina problem.

Min resa handlar om mat. För mycket mat, för lite mat, rätt mat, fel mat, att göra sig av med mat osv. Ätstörning, bulimi, hetsätning eller lite problem med maten, som jag ofta säger då de andra orden känns för tunga.

Jag kommer inte börja resan från start, för jag vet faktiskt inte vart det är. Ett ansträngt förhållande till maten har jag haft i dryga 10 år. Perioder som varit bättre varvat med sämre.
Men det jag vill lägga mest fokus på är tiden från i somras och framåt.

Den 28 juli 2010 fick jag avbryta en veckas segling med några av mina bästa tjejkompisar för att jag inte kunde kontrollera maten.
Det faktum att jag inte längre kunde vara borta en vecka hemifrån utan att allt rasade samman, gav mig det uppvaknandet som jag behövde, som jag någonstans väntat på och längtat efter.

Det är här jag tänker börja berätta om min resa. För det är här som jag förstår att jag behöver hjälp, att jag är sjuk och där jag och många runtomkring mig börjar slåss för att jag ska få den hjälp jag behöver.

/Jenny

1 kommentar:

  1. Det är starkt av dig att dela med dig av detta. Det är ju sånt som mest sticks under stolen & inte pratas om.

    du är stark.

    SvaraRadera